Select orthographic mistake with the mouse pointer and press Ctrl+Enter. Let’s make our language cleaner!
Якщо помітите помилку на цій сторінці, будь ласка, виділіть її вказівником миші та натисніть Ctrl+Enter. Зробімо наше мовлення чистішим!

2009-10-13

Hello, world!

Як зізнався, що закінчив радіофізичний факультет, мені запропонували практичну задачу: треба побудувати стартовий годинник, щоб він бікав від 55-ї до 60-ї секунди щохвилини. А що,— подумалося,— адже не ликом ми пошиті. Почавши потрохи розбиратися з мікроконтролерами PIC, осяяло: все знайоме; дідько, ми ж стільки теорії вже вивчили, навіть були якісь лабораторні, щось моделювали на SPICE тощо!

Словом, мене захопило… До того ж є додатковий виклик: розробляти з допомогою відкритих та безкоштовних інструментів. gEDA, SDCC, GPUTILS, gpsim — вони незаслужено уникаються професійними інженерами.

Нарешті за тиждень збірки й налаштування запрацювала перша доробка-мигалка (Hello, world!). Щоразу чогось бракувало: то з’ясувалося, що половинки плати не з’єднані між собою, і деталі довелося переставити; то програматор ICD2 не визначається системою (треба було просто не підключати до нього блок живлення). А вже геть несподіванкою стало те, що у мікроконтролера немає власного генератора (подяка Армену за підказку), і годі його завести без зовнішнього осцилятора.

Нарешті, як все запрацювало, далі буде легше. Адже тепер є який-не-який досвід. Електроніка — це чудово, радіофізичний факультет — це сила!

4 коментарі:

Unknown сказав...

Вот это да! Толя, ты увлекся железом? :)

Anatoliy Sakhnik сказав...

Та є трохи, схотілося закрити дірки в картині світу…

Unknown сказав...

А у тебя к PicKit2 не прилагалсь демо платка? Потому как я когда брал по акции туда входила платка с пичком 18f6722 и всякими светодиодиками и кнопками на борту. С нее очень хорошо начинать.

Anatoliy Sakhnik сказав...

Так, був якийсь 44-піновий. Тільки раз у мене є макетна плата, і я вже якось почав, то демку я віддав погратися одному колезі.